19 oktober 2010

den 1maj 2010

en konstig dag. dagen då du malin lämnade oss och blev en ängel.

Jag minns segment från den där dagen. jag minns låten som spelades i bilen påväg hem från mamma. hur jag och mina systrar satt och skrattade.
jag var vid den här tidpunkten helt ovetandes om den kamp du måste ha gått igenom just då.

när jag hör stereo love med edward maya, (sommarens hit) så är det av blandade känslor.
Av glädje.. för att jag fick chansen att lära känna dig. och av sorg.. för att du dog.

Jag minns hur jag satt hemma framför datorn och min telefon ringde. det var din mamma. hon sa att du var död.

efter det försvann marken under mina fötter. jag ringer anso och berättar för henne.
vi var två vrak som tillsammans tog oss till akuten där malin låg.
Att se henne död var det sjukaste jag vart med om. det är än idag den mest overkliga känslan.

Att Malin skulle dö av sviterna av en blodförgiftning är så obegripligt och så tragiskt, likväl som overkligt.



Jag saknar henne så mycket att det värker i hjärtat. Jag önskar att hon fanns kvar här bland oss så vi slapp ha den här himlans jäkla bloggen!

1 kommentar: