7 april 2011

Det har faktiskt inte ens gått ett år... Alla läker på olika sätt. Omgivningen förväntar sig att man nu borde börja bli läkt från sorgen.. Att man ska glädjas över den tid man fick. Strax efter att Malin gick bort så lovade jag mig själv att se det positiva i livet, att glädjas för att jag fick vara kvar. Att se att allt som hände runt omkring hade en mening.. Ofta stannade jag upp och log och sa -Tack Malin. Jag såg det som hon hade gett mig en stor gåva, hon hade gett mig en helt ny syn på livet. En tacksamhet för att jag fick vara kvar. Sakta men säkert förändrades den här synen på livet.. Min syn har blivit mer dyster och jobbig. Ibland vill jag krypa ur min egen kropp. Jag blir stressad om vetskapen att det är nu man ska börja komma tillbaka, det är nu man ska läka.. eller helst vara helt läkt. Men saknaden är så mycket mer påtaglig nu. Nu har det snart gått ett år.. Saknad finns i många skepnader. Ingen sorg är den andra lik. Saknar denna fina människa så mycket, jag förstår inte varför det behövde bli såhär! Känns inte okej!!!!

2 kommentarer:

  1. Vi vet precis hur det känns, det är outhärdligt och ofattbart att man kan sakna någon så mycket, våran Malin. Man behöver inte känna att det måste läka för det gör det aldrig tror vi. Hoppas bara att det kommer att kännas lite annorlunda.Det är just nu en hemsk månad och minnen känns ännu närmare.

    SvaraRadera
  2. Åh precis så går även mina tankar o jag vet inte om man nånsin kommer att glömma denna ängel som kom in mitt liv o förändrade mitt sätt att se på vänskap och att det e möjligt att finna en bästa vän på så kort tid... Så mycket som händer i mitt liv som jag ville att hon skulle ta del av.
    Hur har dessa månader gått förbi...inte en dag går utan att jag tänker på dig Malin!!

    SvaraRadera