15 september 2012

Malins Gåsö

Just nu är jag på Gåsö. Tillsammans med Klavs förbereder vi inför hummerfisket som börjar om en vecka. Det är skönt att komma ut till ön. Lugnt och tyst och stjärnklart. Bara vinden hörs, nästan storm. Då är det skönt att slappa inomhus. Mycket att förbereda. Mycket att göra här. Men när kvällen kommer så kommer tankarna, då kommer tårarna och saknaden av den person som stod mig närmast och som älskade Gåsö mer än någon annan. Jag har ett foto som jag nyligen "hittade" bland alla mina foton. Du står på bergets topp och ler mot mig med hela havet i bakgrunden. Du är så levande och så vacker. Jag älskar den bilden och jag älskar dig Malin./Pappa/

1 kommentar:

  1. Det ar val lite sa att Gaso ar Malin pa nagot vis. Det ar sa fint att det gor ont. Lycka till med fisket och jag vill inte hora om veckans Hasse da Hasses finger gick forlorat till en hummer-klo.

    SvaraRadera